شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 739
بازدید: 3456

رازهای سئو : دم درازهای محبوب

رازهای سئو : دم درازهای محبوب

رازهای سئو : دم درازهای محبوب

 

کلمات کلیدی طولانی چیست؟

کلمات کلیدی را برای سئو سایت و صفحاتمان استفاده می کنیم. این عبارت ها هم می تواند یک کلمه ای باشد و هم چند کلمه ای. مثلا اگر می خواهید پست یا محصولی که در سایت منتشر می کنید با عبارت “اسنک سالم” در گوگل رتبه بگیرد، با این عبارت باید آن را بهینه سازی کنید. با این حال، فیلد کلمات کلیدی را می توانید با تعداد بیشتر از دو کلمه پر کنید.

مثلا مقاله ای در مورد اسنک سالم برای کودکان نوشته اید، آن را با عبارت “اسنک سالم برای کودکان” بهینه سازی می کنید. این عبارت های کلیدی که بلندتر هستند را کلمات کلیدی دم دراز یا کلمات کلیدی Long Tail می گوییم. کلمات کلیدی طولانی که از سه یا چهار کلمه تشکیل می شود.

چرا کلمات کلیدی دم دراز سئو مهم هستند؟

روش های مختلفی برای انتخاب کلمات کلیدی صفحه یا پست وجود دارد. می تونید مقاله خودتان را با کلمات کلیدی عمومی و کوتاه یا head بهینه کنید. این عبارت ها خیلی رایج تر هستند و ترافیک بالایی برای سایت ایجاد می کنند. اما رقابت در رتبه گرفتن بین این کلمات بسیاربالاست. مثلا کلمه “اسنک” جزو این عبارت هاست. افراد زیادی آن را جستجو می کنند اما سایت های زیادی از این کلمه برای سئو خود استفاده کرده اند.

در تصویر زیر بدن این موش، رقابت در کلمات کلیدی طولانی (خاص) و عمومی(کوتاه) را نشان می دهد. کلمات کلیدی دم دراز و خاص برای کاربران، نتایج تخصصی تر بدست می آورند. از سوی دیگر، رقابت بین آنها کمتر است و احتمال اینکه در گوگل سریعتر رتبه کسب کنید، بیشتر است.

رازهای سئو : دم درازهای محبوب

کلمات کلیدی دم دراز ترافیک کمتری وارد سایت می کنند. اما ارزش بیشتری دارند. و به اصطلاح نرخ تبدیل بالاتری دارند. حتما می پرسید چرا؟ چون به محصولات، صفحات خاص و اطلاعات دقیق تر ارجاع می دهند.

از طرف دیگر، کاربرانی که این نوع کلمات را سرچ می کنند، معمولا مشتری واقعی تر هستند و تمایل دارند زودتر به هدف خود برسند. طوریکه طبق یک پژوهش حدود هفتاد درصد از جستجوهای کاربران را این نوع کلمات تشکیل می دهد. همین مثال “اسنک سالم برای کودکان” نمونه خوبی است. مسلما افراد کمتری آن را سرچ می کنند. اما شانس بیشتری برای پیدا کردن صفحات مرتبط دارند.

عبارت کلیدی چند کلمه باشد؟

احتمالا شما هم مثل خیلی از کاربران وردپرس، از افزونه Yoast SEO برای بهینه سازی سایتتان استفاده می کنید. می دانید که چراغ های راهنمای این پلاگین، بهترین کمک برای سئو هستند. یکی از مواردی که چک می شود، طول کلمات کلیدی است. تیم یواست سئوپیشنهاد می کنند از ۴ کلمه برای کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید.

مهمترین دلیل این است که کلمات کلیدی دم دراز برای سئو کردن سخت تر هستند. چون علاوه بر اینکه باید چندبار در آن صفحه تکرار شوند، باید قابلیت خوانایی آن را هم حفظ کنید. البته یواست سئو، برای این مسئله یک راه حل ساده گذاشته. می توانید به کمک فیلد مترادف کلمات کلیدی از عبارت هایی که مد نظر شماست استفاده کنید.

کلمات کلیدی چهارتایی را در فیلد اصلی کلمه کلیدی استفاده کنید و از مترداف ها برای عبارتهایی بلندتر. به این صورت به هر دو هدف خود رسیده اید.